The sun shines today

Idag är himlen alldeles klarblå, och precis som rubriken säger; solen skiner. Dock skiner inte jag ikapp med den, känner mig alldeles jättehängig och förkyld.. Halsen är ett enda skavsår och huvudet dunkar i takt. Inte speciellt trevligt alltså. Duktig som jag var i morse tog jag mig till skolan, men gav upp när jag ätit lunch. Efter lunchen har vi 3 timmar musik, att sitta i ett rum och spela rock känns inte speciellt lockande idag, särskilt när man själv ska sjunga på några låtar.

Nu sitter jag hemma hos min morfar, som bor några 100 meter ifrån skolan, och funderar på att bädda ner mig i en säng och fortsätta läsa boken The Host av Stephanie Meyer. Eller så sitter jag kvar här vid datorn och fortsätter läsa mangan Pandora Hearts, den är supersuper-bra! Haha, jag har verkligen fastnat i det här med mangor. Vet inte riktigt varför, men det är så himla avslappnande att läsa och man behöver (oftast) inte tänka så mycket. Det är bra. Min hjärna behöver vila. Dessutom så får man mycket inspiration av att läsa lite annorlunda saker, sånt kan man ha nytta av när man skriver själv.

Vad gör ni en sån här solig och härlig dag? Tar ni tillfället i akt och gör något hurtigt, typ åker skidor (som jag för övrigt gjorde igår, i månskenet! Kanske därför jag är sjuk idag , hehe)? Eller sitter ni inne och myser framför TVn eller läser med en varm kopp te i handen?

Hur som helst, nu ska jag nog forsätta med min manga...

Puss, Bea


Kommentarer
Postat av: Irowael

Jag är till och från såld på manga, men för tillfället har jag lyckats hålla mig till Full Metal Alchemist =D Även om jag läst för många och sett väldigt mycket anime. ;)

Hoppas du kryar på dig och drick något varmt =)

2010-01-26 @ 18:42:00
URL: http://manskensforfattare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0