"Busken har fått fnatt!"

Sitter här med datorn i knät och ser halvhjärtat på nyheterna. Helt plötsligt, mitt bland katastrofer som Haitijordbävningen, takras och mördande istappar kommer ett väldigt oväntat inslag; "visst hittar vi vårtecken!"

Hallå, vår såhär mitt i kallaste vintern? Knappast. Dock, trots att jag (och reporten som springer runt i kortärmad klänning utomhus ) knappt kan tro det, har en botanikgubbe till sin stora lycka hittat en buske som börjat sätta knopp!
"Men det här är väl inte normalt, har busken fått fnatt tror du?" frågar reporten smått roat.
"Ja, jag tror det, jag har då aldrig sett en [krångligt latinskt-busknamn] sätta knopp såhäääär tidigt! Blir det under (?!) 0 grader så kommer den definitivt att blomma!"

Vinterblommande buskar skulle inte vara helt fel!

Var det någon annan än jag som såg det här och tänkte samma sak? ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0